Bästa insatsen.......

......han någonsin gjort. Vem då undrar kanske någon? Schweinsteiger i tyska fotbollslandslaget, som såg till att Frankrike fick en straff, som de gjorde mål på.
Sen schabblade tyska försvaret och samma fransman kunde göra ytterligare ett mål, vilket föranledde Tysklands uttåg ur EM. Jag tycker att Tyskland är lite tråkiga att se på (även om de har blivit bättre) och just denne Schweinsteiger har en tendens att sparka lite för mycket på annat än bollen. Så han har i många år irriterat mig som fotbollsspelare. Men som sagt "även blinda höns hittar ett korn" då och då. Nej det är inte direkt snällt, jag vet. Men då det denna gång medförde/bidrog till att motståndarna vann matchen och man föll på eget grepp så att säga, känns det ganska bra.
Nu är det bara EM-finalen kvar (på söndag) och jag har svårt att se hur Portugal skulle kunna rå på Frankrike, men vem vet. "Allez les bleus!". Ronaldo får nog nöja sig med ännu ett silver.......
Mulen fredag, med regnet hängande i luften. Firar med lite sjukgymnastik här vid skrivbordet, mellan samtalen.
Vad var det då för försändelse att hämta hos ICA? Jo ett stort brev innehållande en åtta-årspresent, att överlämna en bit in i augusti.
Sen blev det en del "kompletteringsköp" av blommor på torget, till att ersätta bortglömda, o-vattnade sådana på flera platser i vår trädgård. Kanske kan de bli ihågkomna lite bättre nu.......
Blommorna är på plats och det fanns utrymme för fler egentligen, men en liten ansiktslyftning blev det väl ändå.
Maken har varit och sett ut en gräsklipparslav, som ska installeras på torsdag om det funkar i vår slänt. Det är brasklappen i köpet, de kommer hit och "provar" och går det bra så.....har vi blivit med "slav". Nu ska han dra och köpa thaimat strax........
 
Inköpen klara, nu lasta bara.....
 
Litet kikhål, hemligt innehåll tills 18 augusti......
 
Inte blev jag ledsen inte, då jag öppnade matlådan, mmmmmm......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0