Hektisk förmiddag......

......det har ringt stup i kvarten här på jobbtelefonen med alla de slag av problem/önskemål. Lagom till lunchen ringde även en handläggare för att prata med mig i min roll som god man. Hon höll på att "jobba ikapp" med rutinärendena, nu när det var lite lugnare och ville bara göra en uppföljning.
När det var klart värmde jag min mat, men då jag lyfte på locket såg jag genast avsaknaden av de potatisar jag skulle ha kompletterat med. Fick bli bara kött och kokta morötter till rödbetorna.
Hinner säkert bli vrålhungrig innan det är dags att gå hem. Allmäntillståndet är inte heller helt hundra, mår lite sådär och trodde att några Alvedon skulle rätta upp situationen, men det verkar inte funka så bra det heller.
Nåväl, nöden har ingen lag och den gamla brunprickiga bananen som legat och väntat på sin färd till papperskorgen fick göra skäl för sig istället. De ska vara extra nyttiga när bruna prickar uppstår har jag hört, men är inte direkt goda då enligt mitt tycke. Dock ligger den i magen nu.
Några varv på den nystartade stickningen får jag koppla av med, i väntan på att få börja jobba igen efter lunch.
Så kom det en liten regnskur precis i slutet av arbetsdagen, men det blev inte så många droppar.
Stannade till vid lokalaffären och handlade på hemväg, men fick åka en gång till dit. Visade sig nämligen att de på Netto hade varit fula och låtit förra veckans tv-tidning ligga kvar även i måndags (sista försäljningsdag fredagar). Och "Jag märkte ingenting..... "förrän idag, när det var dags att byta till ny. Då tittade Ernst i dubbel upplaga på mig, där på omslaget.
Så bara att dra ner igen och då blev det även en Triss-lott.
 
Bärtjuv......han skulle gå ner och bada sa han igår kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0