Huset fullt......

....av barn i olika åldrar, som ägnar sig åt diverse aktiviteter. Några badar i sjön, medan andra nyttjar badkaret, den allra minste bara äter, sover och ligger dessemellan och tittar på omgivningarna.
Nyblivna storasyster håller hov, för nästan alla "går på" hennes charm. Än har hon inte lärt sig att utnyttja det till fullo, för hon är befriande omedveten om "sin makt" .....ännu. Dock får hon inte alltid sin vilja igenom, för slutligen blev det "skarpt läge" för att sova och då tog mamma kommandot. Men hon klarade sig undan ganska länge, först avverkade hon ligga i soffan och "inte titta på teve" hos föräldrarna och lillebror, sen läste hon bok med morfar i hans säng utrustad med välling och napp en bra stund. Dock ville hon INTE sova......alls egentligen, för det fanns/finns ju så mycket annat som är mera spännande.
De stora bröderna tillbringade flera timmar efter badet i sjön med att spela fotboll vid Strandstadens gräsmatta nedanför vårt hus. Så pass länge att jag nästan trodde de hade rymt.
I morse var det iallafall bara jag som var "pigg", vaknade tidigt och fick åka till jobbet
Idag har jag (som underhållning) en koloni sädesärlor utanför kontorsfönstret, som plockar gräsmattan på godsaker.
Och bäst som jag skulle åka till affären och bunkra mat (innan jag själv äter matlåda med biffrester - jo faktiskt, det blev över) kom en mastodont-regnskur. Så jag väntar lite till och ljuger på sålänge......
Inga kulturvänner kunde komma på grillkväll, så det blir nog taco-fredag istället då......
Lade mig raklång på sängen då jag kom hem och vilade ryggen en stund, somnade nästan. Då kom kompisen in en sväng med en blomma. De var två stycken som förra måndagen gjorde cementgrejer och fick ta rabarberblad hos oss och som tack fick jag ett cementalster.
Nu till kvällens "övningar"..........
 
Ett av "sovförsöken" igår.......
 
....men den här sover desto mer.
 
Här spelas det fotboll i skymningens motljus.....
 
....och sjön är full av fisk......måsar.
 
Säkert fågelungar på övning.
 
Och här är min fina kruka med blomma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0