Lugnt och fridfullt.......

.....nja det kan man nog inte påstå att det är idag på jobbet. Visserligen sitter inte jag ute på linjen i motsträviga bilar, men blir ju indirekt inblandad i alla fall. Ju mer teknik, ju mer kan gå sönder ungefär, det är väl så pass jag fattar av problemen som uppstår. Vi får se vart det tar vägen, men grabbarna brukar lösa det mesta på egen hand.
Vädret är också en faktor som inte förbättrar förutsättningarna. Regnar gör det mer eller mindre hela tiden, då det inte spöregnar....
Om inte allt för länge får i alla fall jag gå hem och det verkar som om Second Hand inte har någon semesterstängning. Därför får det bli en avstickare dit i solskenet (hahahaa), men faktum är att den har skinit i hela fem minuter nu. Det är ungefär så längesedan det regnade sist. Aprilväder i juli, eller hur vi nu ska beskriva skiftningarna.  
Stor rusning var det till Second Hand som nu har öppet tisdagar och torsdagar under semesterperioden. Måste vara idealet för affärerna.....
Skörden idag blev för 75 kronor: En handmålad Delft-skål, fem whiskeyglas i serien Line och ett par stickor storlek 4. Det får man allt vara nöjd med. Ska du ha dom frågade en annan kund som var fem sekunder efter mig med att lyfta i whiskey-glasen. Jaa, det ska jag, svarade jag bestämt. Hon såg lite besviken ut, men först till kvarn....
Två bananer är numera kaka, visst hade de fått plats i tunnan som töms imorron men jag tror att grabbarna hellre äter dom (i nuvarande form) än tömmer dom i bilen.
Sen är 30 biffar på stekning i ugnen, resten av dom får bli morgondagens göromål.
I lunchlådan till onsdag blev "fish&mash", vilket jag också åt till kvällsmat.
Nu stickprojektet och fåtöljen till husletarprogram på engelska landsbygden..........å Inga ho' ä' ritti't trötter, s'a I veta.
 
Inte är jag nån sömmerska, men har väl ändå lyckats fuska ihop en liten ansiktslyftning hos trädgårdsmöblerna. 
 
Tyget är det iallafall inget fel på....tycker jag.
 
Han blir "änna våter" där utanför.
 
Medan Herr Snigel hittade en torr plats att sova på....hela dagen.
 
Dagens fynd på bild.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0