Det vill sig inte riktigt.......

..... med det där lottot. Denna vecka på flera av raderna 3+1 rätt och det ger ju som bekant inga "kulor". Men det är väl bara att betrakta detta som en mycket osäker inkomstkälla och fortsätta sträva på med annan försörjning.
Torsdagen har anlänt och det är ganska mulet, men ändå lite sol.
Idag är det inte road-racing på Fågelviksleden, vilket det var igår. Två stycken motorcyklister passerade ett antal gånger, varav jag aldrig hann såg den ena. Hörde bara ljudet när den redan passerat, men strax efter kom "kompisen", i ett betydlgt beskedligare tempo.....upskattningsvis 150km/tim ungefär. 
Det är då man som "surtant" sitter och önskar att "farbror Polisen" står med laser runt hörnet.
Även torsdagens arbetstid är till ända och jag har återvänt hem. Blev lite sen då en annan liten tant i utkanten av en av våra fyra kommuner inte ville sluta prata. Hon hade också väääääldigt svårt att förstå varför man var tvungen att räkna i fyra-veckors intervaller (alternativt hålla reda på udda och jämna veckor) för att ställa ut tunnan till tömning rätt fredag. Det hade ju alltid gått bra med sista fredagen i varje månad.......
Hon hävdade också att hon fått tömt på det sättet ända fram till nu. Undrar vad det är för spökbilar ute på vägarna, då våra inte ens varit i närheten de fredagar hon hävdar det har blivit tömt.
Nu fixar vi en extra hämtning åt henne imorron när vi ändå passerar, men jag har en alldeles bestämd magkänsla av att det inte var sista gången jag pratade med henne i frågan.......
Maken hade haft "slåttergille" alldeles ensam i slänten, under flera timmar i värmen. Finns fortfarande lite kvar att roa sig med....
Snart blir det en glass i skuggan på trappan tror jag, för altanens temp mäter +48 grader och fortsätter stiga.
Tillsammans med en god kopp kaffe, sen kollar vi matutbudet inför morgondagens lunchlåda....
 
De här hästarna i sin hage passerar jag varje dag, till och från jobbet.
 
Tror inte jag lyckats fånga den här blomman på bild förut, den blommar väldigt kort...just nu.
 
Sen tar vi lite syrener också, innan de helt försvinner för i år....
 
.....doftar gott gör dom också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0