Gotland igen.......

.....dag två, efter sköna sängar att sova i, blev det frukost strax efter åtta. Redan varmt på morgonen, så vi satt ute. Men där fick man passa sig så inte kajorna smakade om man gick in igen utan att någon satt kvar som fågelskrämma.
Vi kom sen iväg på en biltur, åkte söderut mot Klintehamn, passerade ett naturreservat (Ekstakusten) utmed vattnet. Där fanns utsikt över Karlsöarna, fåglar som häckade i skyddsområde och Gutefår i vägrenen.
Fortsatte sen mot östra sidan och Ljugarn, där hittade vi ett annat reservat Folshammar, med raukar som vi spatserade runt i en stund. Det var lite svalare vid östkusten, bara ca 24-25 grader mot västsidans 29-30.
Mat hittade vi på en pizzeria i Roma kloster, mitt emot Gotland Whiskey-fabriken.
Maken hade inte fått med sig badbyxor (trots att jag påminde) och det ångrade han, så vi fick stanna vid ICA Maxi och inhandla ett par, samt en t-shirt då han igår "blev en kort på den fronten" som bekant.
Åter hem för rum-häng för att ladda batterierna. Det är jobbig väderlek......
Snart kommer också båten från Nynäshamn, med en bil full av barnbarn och föräldrar.
Tills dess kollar jag fotboll, Schweiz-Polen.....
 
Ett välfyllt, färggrant dike.....
 
Gotlands-russ??
 
Infarten till Klintehamn, tror jag det var.
 
Stora Karlsö.....
 
Lugnt i Djupvik-hamnen....
 
Vi fick väja för en last gutefår.....
 
Det växer till och med på raukar....
 
....och här raukade det stå en gubbe ivägen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0