Dagen efter......

....gymbesöket dagen före, är det av någon underlig anledning en viss påverkan i rörelsekapaciteten. Men man somnar å andra sidan snabbt på måndagskvällen och sover gott tills telefonen stör frampå tisdagsmorgonen.
Men min tisdagsmotivation att kravla ur bingen är ny tevetidning och second hand-öppet.
Ganska banala morötter kan kanske tyckas, men de funkar på mig och så långt är det ju bra.
Har precis avverkat innehållet i matlådan till lunch och ska snart återgå i tjänst igen. Även idag fick telefoneländet på jobbet ett anfall, vilket resulterade i bortkopplade telefonsamtal då jag inte hörde något "från andra ändan".
Mixtrade lite hit och dit med sladden (som förra gången) och tio minuter senare funkade det lilla livet pånytt.
För övrigt har jag haft två varianter av att rätta register idag båda lika själsdödande, men om man varvade dom (hahaha....) blev det liiite variation i alla fall.
Nästan all snö är borta, bara de upplogade högarna kvar, lite här och var. Jag är inte ett dugg ledsen över detta, kan mer än villigt erkännas.
Inga stora fynd på loppisen idag, spenderade bara sex kronor där. I lokalbutiken handlades lite mer, då den behöver allt stöd den kan få. Inga mängder, men lite smått och plock förutom tevetidningen då förstås.
Har även hunnit tipsa kulturvännerna om att det är från Ullared på kanal 5 ikväll. Kan just undra vad de ska tycka om "det så dåliga programmet att det blir bra". De funderar säkert vad jag tänker dra med dom på för "stolleprov". Får väl försöka lugna dom när dag är bestämd, för resan.
Investerade i en Trisslott också därnere hos handlar'n, vi får se hur det går med den, lite senare.
 
Liiiite påskpynt måste vi allt ha på jobbet.......
 
........och flygövning på låg höjd var det i förmiddags ovanför kontoret.
 
Solen börjar bli trött....
 
....och några minuter senare såg det ut såhär.
 
Inte så "pjåkigt" ljus åt andra hållet heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0