Halvvägs.......

....in i veckan på min resa mot nästa helg. Mindre och mindre snö blir det, även om det i morse var ett litet "bakslag" då jag fick skrapa bilrutor. Lever på hoppet att det var en av de sista gångerna innan hösten tar vid igen.
Men först ska vi ha både vår och sommar, med framförallt långa ljusa dagar. Vädret gör inget om det också är bra, men ljuset är det bästa, i min värld.
Funderar på vad jag ska påbörja för stickprojekt härnäst. Måste nästan bli "ett säkert kort" så det inte återigen blir ett nytt exemplar hängande för avflyttning. Får fundera ut något snyggt, roligt mönster att påbörja i en vacker färg som sen kan få följa med till France på semester........ men vad?
Måste jag kanske till och med åka till garnbutiken imorron kväll, hemska tanke..... (hahahahaaa).
Tittade precis på Facebookprofilen om Skövde i gamla da'r. Där hade någon lagt upp en bild på min gamla högstadieskola (Helena) och i förgrunden fanns den intilliggande kyrkogården med några gravstenar. Tittade lite närmare på fotot och kunde då urskilja att det var farmor och farfars sten som syntes mitt i bilden.
Lunch snart avklarad och ytterligare en matlåda är slut. Finns ännu en på kö i kylen därhemma, så Inga behöver inte förta sig ikväll heller.
Dags att ta tag i onsdagens sista arbetstimmar, innan hemgång.
Solen skiner, vindstilla och fortfarande ljust, medan jag sitter vid köksbordet vid halv sex och ljuger......
Maken har "rymt på kafferep". Det låg en lapp på diskbänken att han åkt och hälsat på vår "julgransleverantör".
Så jag, Inga och tvättmaskinen får roa oss efter bästa förmåga och det ska väl inte bli så svårt.......
Maria Wärn var det visst på fyran senare ikväll och tills dess kan man glo på Barcelona-Arsenal i Champions League sålänge. "Forca, Barca!!
 
Påskliljor kan man inte få för mycket av........
 
Känns alltid väldigt bra att passera gymet (även om det inte är mitt gym....)
 
Mycket streck och "klotter" på himlen i eftermiddag.....
 
....och här tog jag en "på bar gärning" så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0