Hur mycket snö finns det?

Nä förresten, jag vill inte veta det, men i morse var det återigen akutväckning av maken och ut med honom för att skotta, så jag kom till jobbet.
På jobbet fick man ploga sig fram så gott det gick med bilen och kliva ut i en dryg decimeter snö. Nu har chefen varit ute och skottat en akutgång åt chaufförerna från baksidan av huset, samt gjort rent framför förardörren till min bil.
Tro nu inte att det har slutat snöa bara, för det har det inte så lunchtid det har hunnit bli.......
Behöver jag tillägga att det är ett mindre h-vete för bilarna som ska tömma tunnor. Nä trodde inte det, men fortfarande får jag ett och annat samtal som undrar varför inte tunnan är tömd trots brist på skottning. Man slutar aldrig att förvånas över brist på tankeverksamhet och medkänsla hos en del.
Fortfarande känns det helt ok att ha ett kontorsjobb inomhus även idag, trots att det är måndag och gymet väntar, innan hemfärd.
Alldeles strax ska här "grundas" med kalops också........
Solen kom på blixtvisit, säkert en hel halvtimma! och kompisen skickade ett sms att hon kommer och fikar när jag slutat. Var jag sen med att flytta fram gymbesöket tills imorron....näääääää.
På hemvägen hamnade jag bakom plogbilen, perfekt kan man kanske tycka, men på vissa sträckor han tillryggalade var det mer snö på vägen efter hans framfart än före. Så till vad nytta undrar jag lite stilla.......
Hade tyvärr inte kameran tillgänglig, annars hade jag kunnat bevisa hans "arbete" till föga nytta. 
 
Persienner med Medelhavsmotiv, hade inte varit fel idag.......
 
......får trösta mig med frukost, medan datorn drar igång för dagen.
 
Utsikten något förbättrad, tummen upp fick han för det!
 
Då kan hon komma när hon vill.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0