Inga är på gång......

......och lagar mat. Hon skiter i skitväder nummer två på tre dagar och stannar vid spisen istället. En förpackning grytbitar (av fläskkött) förvandlas till dillkött, kalops och småschnitzlar. En hel massa matlådor för veckan som kommer, till mig. Maken är inte lika entusiastisk angående kalops, dillkött får väl gå tycker han, men jag ser fram emot alla dessa rätter. I kylen finns även korv, fläsk och bacon som han kan hänge sig åt istället de närmaste dagarna då.
Till middag idag blir det ugnsrostade grönsaker till mini-schnitzlarna och som efterrätt ska jag avnjuta Liverpool på bortaplan, ta sig an Crystal Palace. Jag hoppas iallafall det ska bli njutbart. 
Kanske ändå ska masa mig ner till loppisen och slänga ett öga om något nytt har tillkommit........
Vasaloppet då? Nja det intresserar inte speciellt, så det skiter jag i.
Tog alltså en mini-promenad ner till loppisen och hittade några saker, att bära hem i det fortsatta skitvädret. Fixade sedan till de rostade rot- och grönsakerna, samt stekte schnitzlar, då ringde telefonen.
En ny bekant från en annan dags loppisbesök här i Fagersanna, ringde från bilen och ville komma och köpa en av fars böcker. Jag beskrev hur huset såg ut och vilka bilar som stod på uppfarten. Då står vi precis utanför fick jag till svar. Fars bok skulle bli present till hans bror i veckan, också uppvuxen i Skövde på 30-40-talet. 
Det går inget vidare för Liverpool, nu ligger de under också, men har en halvtimma på sig att "rätta till det".
Dom fick ett "gratis-mål" alldeles nyss, men har fått en man utvisad också.......
Dottern skickade nu ett meddelande att de gärna hälsar på i påsk, vilket var lite kul då jag har suttit och kollat tågtider för att bara åka upp och säga hej, eftersom det var så längesen sist.
.....och Liverpool fixade tre poäng i slutsekunden, på straff.
 
Det var ju ostbågens dag igår, så måste ju öppna en påse dådå.....
 
Den förra vinstlotten utbytt mot det dubbla........
 
Frukosten är serverad käre make, har du sovit gott?
 
"ja tack" och då tar jag lite mjölk i kaffet.
 
Lite smått och gott, Tupperware och två Line-teskedar bl.a.
 
Fars bok, ytterligare ett exemplar har fått nytt hem.
 
Dinner is served.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0