Skitväder......

.......hade anlänt under natten, minst en decimeter snö och det fortsätter att dala ner mer vitt elände.
Pensionären fick en manuell väckning och order om att skotta medan jag själv gjorde mig så presentabel det gick och fick på mig kläder.
Han gjorde väl inte vågen direkt, men masade sig ut och verkställde ordern. Det är nog första gången på mycket länge, som vi har finskottat på vår uppfart innan vägen ens är plogad.
Sen var det bara att ta det piano i modden och samma sak hela vägen in till Tibro. Ingen plog i sikte ens på stora 49:an. Däremot en avåkning med räddningsfordon på plats, i Hönsa korset. Bilen hade voltat av och låg i diket, men enligt uppgift av kollegor som lyssnar på lokalradion hade det gått bra för den/dom i bilen.
Ja väglaget var inte att leka med idag och ett antal extra samtal var/är bara att förvänta, om icke tömda tunnor på grund av just detta.
Det är såna dagar man verkligen uppskattar att ha ett kontorsjobb, inomhus. Bara behöva se eländet genom fönstret, inte tvingas vistas i det och bli fullständigt dyngsur.
Soppa till lunch och thai-mat med hem är agendan som vi kommit överens om, maken och jag.
En ljusning på väderfronten visade sig nu vid lunchtid. Det har slutat snöa i alla fall och jag hoppas att det så förblir, forever! (helst).
Då kanske vi kan börja "gotta oss åt" att det faktiskt är fredag.......
Bättre väglag på hemvägen och thai-maten var det inget fel på, inte heller vinet.......Skål! och trevlig helg.
 
Snöröjning till frukosten, alldeles utanför fönstret.
 
Jodå, alltihop är slut nu......
 
Efterfrågad (idag via mail) strumpleverans och lite till fanns i postlådan, dags nu att prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0