Åter landat i vardagen....

.....för en helg går fort. Dubbelt så fort känns det som när man har extra roligt dessutom.
Måndag morgon, ensam på kontoret och en hel del "frågeställningar" att ta hand om. Även om jag bara roade mig på helgen, så kan ju andra ha använt densamma till att "ladda" för att ta tag i diverse sopfrågor.
Ska nu på lunchen, (förutom att äta) åka och inhandla en ny "överföringssladd" till kameran, så jag kan lägga upp bilder utan problem igen. Kollade den som jag har lite noggrannare, då det strulat ett tag och såg då att den nästan är av i kontaktfästet. 
Re-starten på gymet (efter hes-hosta-förkylningen) skjuter vi på ytterligare en vecka, för säkerhets skull.
Solen har också börjat jobba, såhär på måndagsmorgonen och har förhoppningsvis en lång dag framför sig, utan avbrott.
Arbetsdagen skall sen avslutas med ett besök på Posten, för jag måste skicka ett paket. Vi får se om det är någon gammal bekant som tjänstgör. Är det så, kan besöket dra ut på tiden lite kanske.......
Men ingen tid att passa, så det är lugnt.....
Ny fräsch sladd att prova, få se nu om jag har tagit några kort då?
Jodå i alla fall det på nya stickalstret, som redan är på väg mot huvudstaden till min "produktprovare".
Solens närvaro är det lite si och så med, den har varit arbetsskygg ända sedan lunchtid. Men det började ju så ambitiöst och bra i morse.....
Då och då bryter den igenom molnen nu till kvällen iallafall och kallt är det inte. Men lite regn har det sölat ner i eftermiddag och nu mullrar åskan.
Imorron är det etablerad födelsedag i släkten, ska förbereda presenten och gratta efter jobbet, efter second hand-besök.  
 
Senaste "prototypen" skickad för test.....
 
Fick några kort "över" från igår, de får hänga med idag.....
 
Från muséet.....
 
.....där också dessa silverhängen fanns att köpa, klarade mig den här gången. 
 
Imponerande blomning.
 
En "skrak" modell större simmade fridfullt iväg, då vi kom och störde honom på bryggan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0