Bästa torsdagen på hela året......

....är det idag, för man är alltid ledig. Gäller väl inte riktigt alla yrkeskategorier och inte heller mina arbetskamrater chaufförerna, men tänker iallafall njuta av att jag är jobbledig.
Visserligen vaknade jag frampå förmiddagen med en dunkel huvudvärk, men tror den är tillhörande slutet (förhoppningsvis) på luftvägs/bihåle-sjukan. Det visar sig.......
Frukost intagen på förstukvisten i vackert och lagom varmt väder. Maken har aviserat om fotboll senare i eftermiddag och Inga ska snart få order om när middagen ska stå på bordet.
Vad hon sen väljer att placera där, är en väl förborgad hemlighet....eller så har hon ingen aning ännu.
...och medan hon funderade lite tog hon en "inledande" runda i trädgården, för att ta bort fjolårsgräs ur rabatterna, röra runt i grönsakslandet och "putsa" bort all fågelskit från bilarna.
Trädgårdsslangen är åter i tjänst efter vintervilan.
Inte bara maken som ska på fotboll idag. Själv ska jag tillbringa tid vid streamad sändning från Anfield och hoppas på att Liverpool kan ta sig till finalen i Europa-League ikväll.
Ska strax återknyta bekantskapen med Doc Martin en stund, innan jag sparkar igång Inga med matlagning. 
Det fick bli "bankad" fläskfilé med stekt potatis och grönsaker. Nu finns också nog med rester till att göra en gryta på, till matlåda imorron. 
Tog en andra runda i trädgården och fick äntligen tummen ur att ta bort påskriset, bland annat.
Lite chill på altanen med en Somersby päroncider (bara 2,25%) och några ostbågar. Nu är jag redo för att färdigställa grytan och sen lite mer teve, om det finns nå't att se...........
  
En bra start på dagen.......
 
..... Citat: "jag värmer aldrig länge, så behöver inget stänkskydd"......
 
Kossor på vår-utflykt till gott bete kan man förmoda.
 
Ogräset frodas, men inte humlorna emot......
 
Nååå, har du nå't ätbart...eller ska jag skita lite till?
 
Eftermiddags-chill i 38-gradig värme.....lagom en stund.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0