Det får bli minst en dag till....

....hemma i sjukläge. Något mindre hes, men hostar mig igenom nätterna istället för att "sova sött". 
Fortsätter sedan med hostattackerna resten av dagen, med jämna mellanrum. Ganska less på det här nu faktiskt och trodde nog att skulle lugna ner sig över helgen.
Har meddelat chefen att jag "avstår" arbete även under måndagen, vilket helt klart känns som ett nederlag.
Men det går inte alltid som man vill....
Inga har idag provat ett recept på fiskgratäng hon hittat på nätet. Torskrygg med (egenodlad) gräslök, knaperstekt bacon, cheddarost och grädde (till hemlagat potatismos) vilket fick klart godkänt av maken.
För övrigt har jag lidit mig igenom Liverpools bortamatch i Swansea, vilket var en tråkig historia och slutade med förlust.
Såg sedan Man. United mot Leicester, som slutade oavgjort. Imorron kväll spelar Tottenham mot Chelsea. Den matchen får man väl också försöka se, för om Tottenham inte vinner så är ligaguldet klart för den här säsongen. Då vinner "det lilla laget" Leicester över alla storklubbar, sin allra första ligaseger.
Så nu när inte Liverpool fixar det.....kan man på något vis glädja sig åt att det kan bli en total överraskning istället.
....och hålla tummarna på torsdag igen, för Liverpools hemmamatch mot Villareal för en plats i Europa-league-finalen. 
Maken ska nu dra på pojkfotboll på Fagervi, där våra kulturvänners son ska spela match.
Själv får jag väl umgås med min hosta en stund till........framför teven. 
 
Gräslöken växer bra och fåglarna samlas......
 
....här en närbild på "skränfinkarna".......
 
......till sist, en bild på dagens middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0