Morgontripp.......

.....till Skövde var det då, för att lämna maken till tågtransport mot huvudstaden. För att jag skulle hinna till jobbet fick han ta frukost inne på stationen, medan han väntade på sin tågavgång.
Har läst en del om tågförseningar på sociala medier, men nu till lunchtid verkar han i alla fall "ha landat" i Stockholm.
Än så länge har jobbtelefonen skött sig och inte så särskilt tufft med arbete fram till lunch idag. Men man vet aldrig när det "smäller till".
Strax har micron fixat färdigt matlådan. Ingas skapelse av makaroner och köttfärssås står på menyn.
Sen ska jag uträtta ett ärende på byn, innan de avslutande timmarna på arbetet tar vid.
Ikväll gäller det. Liverpool spelar Europa League-final mot Sevilla i Basel, Schweiz, så då blir det att hålla tummarna och kolla av om matchen visas någonstans för mig som fans att se. Vilket visar sig vara på streaming bara (förutom kanal 9 som vi inte har)......... håller tummarna att det funkar den här gången.
Även Inga fick ledigt, så nu ska jag njuta av att vara ensam hemma.......
Glassbilen tutade precis utanför, men orka...... finns ju hos lokalbutiken hemgjord, om man blir sugen.
 
Började ladda redan i morse, till frukostmackan.....
 
...och kände på lunchen att jag behövde "balansera" kosten lite, till fruktstunden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0