Telefontrams......

...... var det idag igen på jobbet. Det pågick i sisådär en trekvart och yttrar sig som så att det ringer, jag svarar men hör ingen i andra ändan. Dock har jag fått mig berättat att den som ringer kan höra mig.
Man blir bara sååååå frustrerad på teknikstrul, som inte går att påverka.
Men till den positivare delen av dagen kan anföras att solen bestämt sig för ett återbesök. Ska nu avnjuta Ingas "kålpuddingsås" med potatis och lingonsylt, till lunch.
Sen ska här bytas handväska....från en utsliten, ut-tjänad till en splitter ny inköpt på Ullared. 
Var även på tjänsteärende och "shoppade loss" kaffe, maskindisktabletter och frukt. Det sista tog jag ett spontanbeslut på, tyckte det var dags för en fruktstund på jobbet......för hela styrkan.
På second hand idag fanns en skål (modell större) av den glasvariant jag bestämt mig för att "samla" på. En keramiktavla från Bing&Gröndal och två tupperware-skedknivar till grapefruktsätande. Summa summarum 37 kronor......
Hemma använde jag min citruspress och av två apelsiner blev det nästan 3 dl juice..... Mmmmmmmm................
Maken håller på att packa inför Stockholmsresan med barnvaktsjour....... Bäbis på gång kanske närsomhelst.
Ska skjutsa honom till tåget innan jobbet imorron. Jippiiieee...
Tror Ni jag kommer isäng något tidigare idag då? ("sket sig" nämligen igår också).
 
Det fanns lite hopp i morse, ljusnar bortöver......
 
......och nu har äppelträdet kommit igång.
 
 Nya handväskan....även den "fullmatad" men den ser inte ut som en spärrballong, som den andra jag hade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0