Tyst och fridfullt.......

......började dagen, med sol och har så fortsatt sen jag kom till kontoret. Chefen är på tjänsteresa till annan ort, som behöver "nykomlings-assistans".
Förhoppningsvis förflyter dagen i samma tempo tills det är dags att gå hem, men man kan aldrig veta.....
Är ju också sista arbetsdagen för denna veckan, då det blir weekendresa med syster imorron. Känns inte helt fel.
Maken hade ärende in till centralorten idag och bad om en shoppinglista för mat.
Det fick han och en hel storkasse full av returflaskor. Skönt att slippa flänga runt på lunchen, eller ta omvägen vid hemfärd för en gångs skull.
Till slut i sista skälvande övertids-minuten, lyckades Liverpool sno åt sig en poäng i gårdagskvällens match. Alltid något....
Och ikväll får det väl bli Eurovisionsschlager-semifinal nummer två, innan jag förflyttar mig till sängen. Packa klart också såklart....
Tar med datorn, då jag kunnat konstatera att förra gången vi bodde på Örestrand (maken och jag) fanns det internet. Hade nämligen lagt upp blogg-inlägg kontinuerligt under den resan, för fem år sedan såg jag. 
Så ett och annat vackert foto från Skåneland och på läckra fika-alster, kan det säkert bli de närmaste dagarna.
Behövde köra lite med tvättmaskinen tyckte jag vid hemkomst, så den jobbar nu för fullt.
Själv ska jag nog sälla mig till mina gäster i trädgården. Herr och fru And kom på besök och dom har redan fått sin smörgås. Har kokat ägg och ska göra macka till mig strax, maken hittade precis ut i köket och sätter på kaffe som bäst. Passar bra att avnjuta i altansolen. Bara 35 grader där nu, rätt lagom såhär på kvällskvisten.
 
Det är liv i båda vindruvsplantorna såhär efter vintern, undrar om årets tomatplanta överlever. (Första inköpet varje säsong, brukar alltid bli offer för frostdöden)
 
Nästa "blåa hav" i slänten........förgätmigej.
 
Och i Strandstaden fortgår saneringsarbetet....dom har iallafall tur med vädret (hahaha).
 
Dags att koka rabarberkräm....får bli på söndag.
 
Nu har dom dinerat klart, men ligger kvar i solen och vilar en stund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0