Bläckfiskar........

.....har många armar. Det var väl ingen nyhet direkt, men varför dryfta detta nu då helt plötsligt?
Jo jag håller på att virka bäbis-varianten av bläckfisk för fullt, (inför nästa söndags julmarknad) då jag tyckte att det började ta på dom i korgen-lagret härhemma. I samband med detta kom funderingen om det praktiska av att ha just många armar. Men sitter dom alla på "samma person" blir man ju bara ivägen för sig själv egentligen kom jag fram till och "berövade" mina alster med en arm i alla fall. Så från och med nu har mina hantverk av den sorten bara åtta armar vardera.
Ingen världsnyhet direkt, men information om förändring ändå, om än av det mindre slaget.
Fem stycken nya fräscha åtta-armade" individer är nu nästan klara. Ta det som en form av marknadsföring gott folk!
Igår kväll blev även en Pippi-tröja i traditionella färger färdig, men morfar och jag konstaterade att den var nog alldeles för stor för den tilltänkta mottagaren, så jag startade en ny.....mindre (för säkerhets skull).
Maken ska ut och roa sig ikväll med idrottsföreningen, ledaravslutning med bowling var det visst. Själv får jag ta det lugnt, kolla teve, bevaka en auktion på Tradera och imorron är det min tur att förlusta mig istället.
På agendan: shopping, julmarknad och sopplunch.........
Nu får vi se om  tillbehören till tröjan, vill hamna som auktionsvinst i Fagersanna......
......och så ska bläckfiskarna "få sig ett skrovmål" så de blir runda, glada och alldeles klara.
 
Här är dom....före "måltiden"...........
 
....och här är tröjan som tog fem kvällar att färdigställa, men det får bli en lillasyster till den för denna är alldeles för stor till storasyster (hänger Ni med.....?)
 
I Gallerian, Tibro var det redan julskyltat i "karusell-dörren".
 
Smaklig måltid hälsar Inga med denna lunch-låda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0