Cava.......

.......som dryck till thai-maten, orsakade inspiration till ytterligare en "bläckis". Det blev en i blågult till den övriga högen, medan jag tittade på Idol.
Maken tog en sen promenad och nu är det strax dax att se vem som åker av idolerna ikväll.
Imorron ska jag bara sova tills jag vaknar, helt utan hjälp av väckning alltså. Vi får se om det blir något kvar av förmiddagen till andra aktiviteter.
Kan ju så smått börja julpynta kanske.........har inte kollat vilken tid /dag Liverpool spelar än heller.
Kom väl ur sängen i hyfsad tid, men sen vet jag inte vart tiden tog vägen. Kanske att Inga var för omständig med att laga frukost......
Men jag satte fart och runt elva var jag på G in till centralorten. Hade några ärenden att ta hand om, bland annat att köpa en ny adventljusstake. På second hand fanns det ingen som "dög", men några andra småsaker blev det där.
Nästa anhalt blev Hemkompaniet och där hittade jag faktiskt en femarmad variant, som föll mig i smaken.
ICA nästa för några specialgrejer som bara finns där......
I Gallerian stod Lions och sålde lotter, så där fick jag swisha en hundring för fyra stycken. Dragningen sker från scenen imorron på julmarknaden och då finns jag ju på plats för att hämta vinsterna.......
Inga gjorde en räkpaj när jag kom hem från shoppingturen, den blev väl sådär. Men gick att äta iallafall.
Nu har jag precis lyssnat på "You'll never walk alone" och bänkat mig precis som Steven Gerrard till matchen.
Gerrard som är nybliven fotbollspensionär sitter dock på Anfields läktare. Emedan jag är stationerad i fåtöljen med en nyligen levererad kopp kaffe från maken.
Går inte så bra för Liverpool, ytterligare en skada. Denna gången på deras absolut bästa spelare, Coutinho. Massa chanser men ännu inget mål.......
Annars är nog allting packat inför morgondagen och nu ska jag skrapa en ny Trisslott........
....och där blev det äntligen mål för Liverpool!!!!
 
Cava-inspirations-alster.....
 
Upp i ottan.....nääää bara batteriet som tagit slut i klockan.
 
Här är alla kassar som ska på utflykt till torget imorron.....
 
Champagneglas funkar även till citron/apelsinjuice....
 
Åkte förbi i dagsljus idag och då kan man se vad det är de har gjort. Troligen pendlingsparkering och gångväg till bussen.
 
Och här är vår nya adventsljusstake på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0