Förberedelser pågår.......

........inför Julstämning på torget på söndag. Utmaningen är att planera så det går så smidigt och lättvindigt som möjligt och att allt kommer med såklart.
Vid hemkomsten idag ska jag "montera" bläckfiskkorgen och bakhandduksstället. Vantkorgen fyllde jag går.....
Sen ska ju alla tröjorna med också, även om de är något färre nu, så är det ändå måååånga som söker nya hem.
Solen förärar oss med sin närvaro idag tydligen (en liten stund i alla fall), alltid något.
Adventsljusstakarna är framplockade, inte bara därhemma utan från och med idag även här på jobbet. Alla fyra lyste då jag provade efter "årsförvaringen". Värre var det med en av de privata.....
Nu lite kvalitetstid med en halvfärdig Pippi-tröja, innan lunchen är över.
Maken ska till Hjo med sina f.d. arbetskamrater och äta lunch på Stampens Kvarn. Sen har han i uppdrag att kolla in "Hjo can help" second hand-butik om  de sulkys jag såg för några veckor sen fortfarande finns kvar och eventuellt köpa en till "ferietransport" här nere. Det är fullt upp för stockholmarna ändå, att få med allt i bilen vid varje besök.
Underlättar om det finns transportmedel redan på plats. (Den gamla vi en gång hittade på Blocket, har tjänat ut sitt syfte och är halvtrasig.)
De två bläckfiskarna blev klara igår innan jag somnade, men det var på håret.
Ikväll får vi återigen hoppas på lotto-dragningen och sen kolla vad bönderna hittar på.
Man blir "änna trötter" av att riva runt i hantverket och vart "skråen" har jag lagt den stora duken?
Blir inga julköttbullar rullade idag inte............ för Inga stenvägrar hon också.
 
Gårkvällens "bläckisar"..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0