Lördag med strålande sol......

........men det var väldigt frestande att ligga kvar i bingen en god stund iallafall. Sen blev det frukost och skrotande runt bland alla färdiga och "ofärdiga" julklappar.
Tog beslut på att inte dra iväg på second hand eller loppisturné, utan snällt stanna hemma och ta det lugnt.
Ja lugnt och lugnt, frågan är vilket som vore mest avkopplande att åka iväg eller plocka runt härhemma. Men beslutet är taget och allt som blir gjort blir gjort så att säga.......skönt det också på sätt och vis.
Nu bjuder snart Inga på kalkonstek med tillbehör. Sen kanske tvättmaskinen får ta ett pass för det finns ju ingenting kvar att lägga in i skåpen, men av nån konstig anledning är tvättkorgarna tjocka igen. 
Middag avklarad, stickning vid teven till en typisk halvdålig amerikansk film följs nu av kvällsmat till mig. Maken har varit ute och gått en runda och har kokat kaffe. Men jag nöjer mig inte med hårt bröd och ost, utan tog lite flingor med blåbär till förrätt och väntar nu på två vegetariska vårrullar som bakar i ugnen.
Men blir nog inget vin ikväll utan citronvatten........
Snart Lotto och "Så mycket bättre", ingen fotboll från England då det är landslagsuppehåll på serien.
 
Fint morgonljus över sjön, men jag kröp tillbaka ner i sängen en stund till.......
 
.....tills Inga ropade att frukosten var klar.
 
Middagen var riktigt god, tyckte "icke stek-älskande maken" ...........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0