Om snö......

....tycker vi inte, varken jag eller mina kollegor som är ute och kör sopbil. Besvärligt väglag och hinder i trafiken, gör i alla fall deras arbetsdag längre än vanligt.
Min arbetsdag ser väl tidsmässigt ut som vanligt, men nederbörden i vitt ställer ju till en massa sopande av bil varje gång man ska ta sig från A till B....
Nu börjar det klarna upp lite i alla fall lagom till lunch, men fortfarande "slänger det" lite snöflingor i luften.
Ska ingenstans såhär mitt på dagen utan bara äta min ärtsoppa och de två pannkakorna i köket.
Senare när arbetsdagen är avslutat blir det fotvård och på hemvägen stannar jag säkert till hos second hand.
Skön fotvård är nu avklarad och jag hann in en snabbis på second hand innan de stängde. Mötte bonusdottern i dörren, men avböjde fika-invit då jag kände mig ganska trött.
Maken hade utfört "ordern" från diskbänken, så nu slipper vi blinkandet av lysrör i tvättstugan. Sen hade han handlat lite mjölk och annat.
Inga orkade bara koka korv och röra ihop pulvermos till matlåda imorron. Blev lite över som kvällsmat också. Nu en god kopp kaffe med till fåtöljen. Får se om jag hinner (läs orkar) paketera de julklappar som dumpit ner i postlådan idag.
Nyhetsprogrammen får väl gå på högvarv, för att se hur illa det går i USA. Eller om vi slipper undan med blotta förskräckelsen.......
 
Throw-back-tuesday....... en hel vecka sen det var fika på mormors jobb.
 
Skitväder......medförde både bärgning och halkskador på "ute"-personalen idag.
 
Men på kontoret serverades torsdags-lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0