På resande fot......

....har jag alltså varit idag under förmiddagen. Tur och retur Götene, via Lundsbrunn (för jag bjöd mig själv på en liten omväg). Nåväl jag kom rätt i alla fall och var först på plats av de resande deltagarna.
Vädret ville inte samarbeta, grått och trist även i den ändan av länet, precis som i vårt eget närområde. Dock var väglaget helt ok....om man hade fungerande vindrutetorkare, vilket jag hade.
Inte någon tid för sightseeing, bara transportsträcka till och från mötet. Nu sitter jag (på lunchen) och jobbar ikapp de mail som kommit in från kollegorna i Borås, då de svarat även i min telefon.
Bonusdottern var här för en stund sedan och "befriade" mig från sju whiskey-glas, som jag fått över. De fick inte plats i skåpet efter inköp av andra (i snyggare utförande).
På hemvägen är tanken att jag ska ta en avstickare till second hand igen, för att eventuellt hitta fler fynd som jag egentligen inte behöver men.......
Man har inte roligare än man gör sig och detta är ett förhållandevis billigt nöje.
Hemma igen och nu funderar jag på vad Inga ska få laga till morgondagens matlåda. Har tagit fram fläskköttsskivor från frysen och det lutar nog åt en gryta........
Maken ska på utflykt till Ulvåker, där det ska avhandlas en-milavandringar -arrangemang framöver. Men först startade han kaffebryggaren åt mig........
Fåtöljen och stickningen väntar sen för min del.
 
En studie i grått........passerar här infarten till Varnhem efter avklarat möte.
 
Då börjar "stigningen" upp över Billingen.
 
Enda "ljusglimtarna" idag......"sockerbitar" strax utanför Tibro
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine Svärd

åh så grått och tråkigt.. vi vill ju ha snö!

2016-11-15 @ 21:04:34
URL: http://josefinesvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0