Alltid är det något......

......nu fattades det flera timmars sömn i natt, att det aldrig kan bli balans angående dessa saker. Hur man än vänder sig så fattas det alltid några timmar/dygn verkar det som.
Jag kan urskilja ett mönster här. När man jobbar fattas sömntimmar, men när man är ledig fattas "att göra"-timmar.
Undrar om problemet försvunne om det vore 27 timmar varje dygn, men nej tror faktiskt inte det.
Aldrig är man nöjd stämmer i alla fall.........
Fullt upp att ta hand om på kontoret, så förmiddagstimmarna bara försvann och nu är det lunch. Ska starta med att beställa flygbiljetter, för nu är ledigheten förankrad hos chefen. Och den inspanade lägenheten är ledig vid tidpunkten. Sen är det bara att hyra bil som kvarstår.
Flygbiljetter klara, lägenhet bokad och delbetald.......nästan ett halvår till avfärd, men det slänger snart iväg.
I affären fanns det revbensspjäll med kort datum, så det får det bli i matlådan imorron, sa Inga. Lite färskt äppelmos gjorde hon också, samtidigt som köttet kokade.
Några äpplen direkt från trädet får även följa med till jobbet imorgon. Alla jag plockade utom ett, för det ligger redan i min mage. 
 Nu ska jag smaka på det nyinköpta citron/ingefära-téet som jag handlade i helgen. Det smakade mest ingenting....
I ett obevakat ögonblick, proppade Inga tvättmaskinen full och tryckte igång. Ja jag säger då det....
Senare i kväll blir det fotboll: stormatch Liverpool-Manchester United. Vilka jag håller på? Ja gissa!
Till det blir det iallafall kaffe.......
 
Ja många idéer fanns det.......
 
.....och schack kunde man ha spelat, om det inte blåst så snålt.
 
Kanske nå't sånt här?
 
....eller bara vanliga krukor med växtlighet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0