En burk......

.....blev det vid mitt besök på second hand idag efter jobbet. En burk som jag i ärlighetens namn egentligen inte behövde, men den var ju så glad....och fin.
Annars har det varit en hel del blandat att ta hand om under dagen och chefen har lyst med sin frånvaro.
Nä det är väl inte riktigt sant förresten, då han har ringt ett antal gånger. Sen har han dessutom tjänstgjort på annan ort för "problemlösning". Imorron fortsätter hans "turné" med ytterligare ett möte halvdag, medan arbetsuppgifterna snällt ordnar sin kö här hemmave', då det alltid finns en massa att fixa efter att sommarsäsongen tagit slut.
Lägg därtill lite höstförkylningar bland personalen, som måste åtgärdas omedelbart. (Så nog får han sin del med råge....av arbetet)
Fotbollsmatchen igår blev dock en besvikelse. Förutom att de spelade 0-0 så var det ingen rolig fotboll. (Det tyckte för övrigt även kommentatorer och experter i teve-studion.) Bara en enda riktig målchans (hemmalagets givetvis) som tyvärr Manchesters målvakt gjorde en osannolik räddning på.
Vid hemkomst plockade jag mig ett äpple från trädet som mellanmål, medan maken var ute på sin gå-runda.
Nu har en massa ren tvätt torkat och hojtar om att få bli inburen i garderober och byråer.
Men först måste soppåsar ut i tunnan, till mina kollegor som åker den här svängen imorron....tidigt sa dom.
Sen ska det stekas lax för morgondagens matlåda. Ty så har hon bestämt Inga......
 
Dessa två blev monterade och färdiga, till fotbollsmatchen igår kväll.
 
Imorse var det "kajornas riksdag" på el-ledningarna utanför kontorsfönstret. Undrar vad som avhandlades?
 
Här är burken jag inte kunde motstå.....
 
Nä det är inte gröt....utan natursalt på torkning, för framtida fotbad. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0