En del.......

....att göra på jobbet. Ja det är ju bra att man har det, så tiden går. Hade tagit med min stickning, men hann inte ens dra ett endaste varv på min lunchrast.
Mycket svara i telefon har det blivit, då ett av företagets andra kontor hade sjukdomsfall både igår och idag. Inte för att man kan göra så mycket åt själva ärendena, men någon svarar iallafall, tar uppgifter och skickar vidare att ta hand om såsnart det finns folk på plats igen.
Sen hade Inga fixat stuvad blomkål med baconkorv till lunch, det var snällt....och gott.
Maken var ute på promenad då jag anlände hem, men har nu återkommit. I morse skickade jag också iväg ett brev till småsyskonen. Denna gång utan att skriva "specialinstruktioner" på brevet.
Antog att de nu är bekanta med dessa namn och levererar till lägenhetsnumret utan problem.
Inga lade nyss fram lite frusen köttfärs från frysen, vi får se vad hon har tänkt göra med den till matlådan imorron. Har jag tur finns det redan kokt potatis att bygga vidare på.
En stark känsla infinner sig av att det därefter blir en "kraschlandning" i fåtöljen, till lottodragningen, följt av husletande på engelska landsbygden och sen svenska bönder.
 
Var inne på nyöppnade "Hemkompaniet" igår. Dom hade också soptunnor....till barn.
 
Tror vi att det kommer fram?
 
Fin dekoration utanför fotvården, där jag var inne en snabbsväng efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0