Marknad........

.....och klivet ur sängen gjordes en bra stund tidigare, än vad som har varit vanligt de senaste dagarna.
Men vad gör man inte för eventuella fynd att hitta.
Vi beslutade oss också för att äta frukosten därute i "Citruslunden", innan vi tog oss an alla stånd med i första hand skor, som stod högst på agendan. Jag hittade ett par sandaler till mig, medan bonusdotten shoppade loss nästan resten av sin reskassa på totalt fem par. Men hon har mer plats kvar att packa i också.......
Jag hittade en sjal också, men sen fick det vara bra. En slutlig sangria drack mitt sällskap (den med lika mycket fruktsallad i som dricka, som hon provade förra söndagen).
Nu är vi tillbaka i lägenheten och hon har gått till poolen, för att simma sina längder medan jag så smått fortsätter att packningsplanera. Detta för att få ett hum om, om jag får med allt. Kompisen som stannar några dagar till är väldigt snäll (hade plats över i väskan) ock ska hjälpa mig ta hem några av fynden. För säkerhets skull.........
Det tackar jag alldeles speciellt mycket för, då det är en hel del julklappar inköpta. 
Framåt kvällningen ska vi möta upp vid woken och ta oss ett skrovmål som kvällsmatsmiddag. Innan dess blir det en "snabbis" på stora varuhuset för planerat inköp för den av oss som har plats kvar......
Igår kväll var vi nere i centrala Torrevieja och jag hittade min parfym i liten flaska till bra pris, samt ett läppstift och ett mini-nagellack. Därefter velade vi runt över var vi skulle äta och vad vi ville äta, vilket slutade med att vi stannade hos "Svensken på Hörnet" och åt köttbullar med gräddsås.
Ikväll kommer vi inte att vara hungriga vid läggdags, för det finns myyyyycket att välja på hos wok-buffen.
 
Nä här fönstershoppade vi bara......
 
....och musik utan ljud bjöd dessa på.
 
Här hamnade vi och istället för asiatisk meny.........
 
.....blev det köttbullar, gräddsås och lingon.
 
En ny dag randas och med den ......
 
....frukost (på lokal)......
 
....och fyndjakt (här en alldeles nyinköpt hatt).
 
Gott om druvor fanns det bland annat och kommersen kunde vi betrakta.......
 
....över en sangria (och Sprite)
 
En del köpte vääääldigt mycket, så mycket att försäljarna hurrade då de lyckades lyfta och bära bort alla kassarna på en och samma gång.
 
Paella på gång, men vi valde att avsluta marknaden för denna gång istället för att frestas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0