Planer......

...... på att boka något till varmare trakter framåt våren har idag under lunchen fortskridit. Hade besök av en f.d. jobbarkompis som ska haka på och har nu fått kontakt med den tilltänkta hyresvärden, som skulle kolla om det var ledigt den tid vi vill åka. Väntar med spänning på att kunna boka en ny tur, men denna gång med nååågot svalare temperatur på väderleken.
Annars var det full rulle ända fram till elva-snåret med telefonpassning åt huvudkontoret, även idag. Men nu ser jag fram emot att få äta mina fiskbullar till lunch och sedan mot dagens jobb-avslutning.
Maken ska dyka upp och hämta mig för en tur till Skövde, vi ska gå på matmarknaden jag skrev om igår.
Sen får vi se om det också blir ett besök på Kathy Thai när vi återvänder hem.
Ett nytt friskt hjul till skottkärran skulle visst också införskaffas.....
Senare ikväll bänkar jag mig framför Idol, som brukligt är för min del på fredagar under säsong.
Det var en ganska lyckad eftermiddag after work så att säga. Vi strosade runt på torget och tittade på alla delikatesser, men nöjde oss med fyra franska ostar för en hundring. Rätt som det var kände jag igen en hund och visst var det chefen med kontorshund som hittat till samma ställe med delar av sin familj. Återkommen ordentligt från tjänsteresan alltså och kontorshunden blev väldigt glad att se mig, ända tills matte kom med en stor strut churros. Då tappade hon fokus totalt och koncentrerade sig bedjande på godsakerna....men förgäves.
Maken och jag fick tag i ett nytt skottkärrehjul och fortsatte till thaimaten, nu rejält hungriga.
Idag smakade det extra bra med deras helgbuffé, så nu kan jag mätt och belåten ta helg och sjunka ner i min fåtölj vid teven........
 
En kavalkad bilder från Internationella matmarknaden i Skövde......vi börjar med engelsk fudge.
 
Thailändska räkor.....
 
Franska macaróns.......
 
.....blue cheese chicken "på franska"......
 
Vi bryter av med lite tvålar......
 
...fortsätter med italienska korvar.....
 
...mera korvar och en liten "Nasse" (av den trevliga sorten....hahaha)
 
Engelskt porslin (som klarade sig från att bli inköpt, men bara precis...)
 
Mera.......kul kakburkar.
 
Renovering pågår runt torget tydligen.....
 
Till sist, vårt fynd.....fyra bitar ost för en hundring.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0