Tillbaka i rutinerna......

.......med uppgång 06.10, åtta timmars arbetsdag och såhär första dagen efter semestern, små "bonushögar".
Men inga stora oövervinnerliga sådana, ej heller metervis med mail. Så det är inga större problem med att komma tillbaka efter ledighet, för chefen håller "rent" på det mesta.
Kontorshunden var också glad att se mig igen och kom in till mitt rum flera gånger under förmiddagen. Det var precis som att hon skulle kolla: Finnnnns du verkligen här, skaaaa du äta frukost som vanligt och ääääär det inte lunch snart.
Chefen skulle åka iväg med både hund och företagsbil på uppdrag och sen direkt hem för att ha bilen på tjänsteresa imorron. Men väntade tills efter jag hade ätit, så att kontorshunden fick slicka sin matlåda som brukligt är. Två ynkliga potatisbitar med tomatsås, var det enda som blev kvar av min "english breakfast" som Inga motvilligt fixade till igår. Detta innan hon totaldäckade vid tiotiden i sängen. Den hade både hon och jag hunnit sakna väldigt också, dessa tio semesterdagar. Inte så mycket att man skulle komma på tanken att avstå från resandet, men precis som duschen är det allt skönt att komma hem till.
Nu ikväll drog maken på fotboll, sedan han har tillverkat äppelmos och lite must medan jag roade mig på jobbet. Han ska fortsätta detta göromål även imorron, för det kom en vädjande beställning från huvudstaden om mer.
Vi ska ju upp till helgen för uppdrag, så får se vad han hinner fixa.
Inga fick också lite "fart under dojorna" och aktiverade tvättmaskinen, vek "gammal tvätt", gjorde köttfärsås och spagetti till lunchlådan, samt ordnade en smakportion åt mig som kvällsmat.
Nu ska jag läsa lite reklam, vänta ut tvättmaskinen, titta på lottodragningen och kolla bönder på teven. Efter det blir det Gunde Svan på besök i Tibro hos Anders Eriksson (endurovärldsmästaren).
Sen gäller vila ända tills 06.10 imorron bitti igen......
 
Kvällsfikat igår kväll......
 
Imorse var det en "rykande sjö" att vakna till.......
 
.....och frost i gräset. Inte så inbjudande med solstolen då, kanske dags för vinterförvaring?
 
Ingas välvilliga smakportion, till kvällsmat. Nu lite kaffe på det.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0