Återkomsten......

....... av det saknade parasollet, fick vi uppleva runt femtiden. Strax innan vi skulle förflytta oss ner till centrala Torrevieja tittade bonusdottern ut från balkongen, vilket vi gjort otaliga gånger tidigare under dagen också. Där i grannen på hörnets trädgård, stod "vårt" parasoll lutat mot grinden för förbipasserande att upptäcka.
Vi gick ner och jag ringde på dörren, fortfarande funderande på hur jag skulle fortsätta konvesationen efter det obligatoriska inledande "Hola!". Men jag hade inte behövt bekymra mig, för såsnart tanten öppnade och fick se mig sa hon: "Ah, sombrilla!" gick runt huset och kom tillbaka med det. Sen förklarade hon att vi måste knyta fast det......
Det var bara att tacka för tjänsten hon gjort oss och lomma upp med det till lägenheten innan vi kunde fortsätta på vår kvällsutflykt.
Den blev inte så blodig i finansiellt hänseende, då vi inte köpte något alls i bodarna, bara tittade. Fortsatte istället till en pizzeria och åt "cena" (spanska för middag vilken vanligen intas runt nio på kvällskvisten).
Jag valde spagetti medan mitt sällskap provade salamipizza. Mätta och med matvalen belåtna, gick vi åter till bilen. Dock vill mitt knä och andra benets fot inte samarbeta speciellt länge. Ikväll var båda riktigt obstinata, så vi har innan sänggåendet druckit lite whiskey i medicinskt syfte. Åskar gör det också.......men ganska långt bort.
Semestermorgon ånyo, med frukost på balkongen en bit efter elva då det börjar bildas ett skugghörn för undertecknad. Sen tog vi oss ner till La Mata-stranden igen och mötte upp med en kompis som hade ledig dag (vilka hon tillbringar på stranden om vädret är ok). Först blev det en lättare lunchfika, sen vaktade hon våra väskor på sin handduk, då vi tog en promenad i vattenbrynet.
Vågorna gick höga, så bad avstod vi båda, men kompisen blötte ner sig snabbt medan vi var kvar och höll uppsikt över hennes grejer.
Sangria på balkongen tog vi innan bonusdottern gick till poolen för motionssimning och solning. Jag satt kvar en stund med både stickning och virkning tillsammans med min sangria, innan ljugandet tog fart.
Ikväll ska vi prova en thai-restaurang på hörnet vid trafikljusen. Då fattar väl alla vart det ligger, eller hur.
Mer om det i nästa ljug........

Bara ETT myggbett so far (vid armvecket) så min ultravioletta lampa i sovrummet funkar nog rätt bra. Bonusdotter i vardagsrummet har fått några fler bett......(ingen lampa)

Kvällsmaten igår......nere i centrala Torrevieja.

Nej, vi spelade inte på gossedjuren.......

....eller åkte karusell.

Inte heller föll vi för frestelsen att kasta ringar på vinflaskor.

Bild på den olydiga parasollen, som tog en nattlig utflykt till grannen. Kom oskadd hem men får stå i skamvrån ett tag och tänka över sitt tilltag.

Foto av en som fotar havet........

Några trotsade trots allt vågorna (män i övre medelåldern som leder all drunkningsstatstik världen över)

Vår väskvakt kopplar av......

En av många blommor i vårt kvarter.......