Blink, blink.........

....... nej det är ingen som flirtar med mig, om någon mot förmodan skulle fått för sig det.
Eller kanske ändå, att det är det som dataskärmen försöker sig på? Rätt som det är blir det svart i ca 2 sekunder och så har det hållit på sen jag startade det lilla livet i morse.
Ja är det inte det ena så är det dä' andra....... men chefen (på möte på huvudkontoret) skulle förse sig därnere med en annan skärm, till sin återkomst hit.
Förresten så var det en sopbil som blinkade åt min bil denna morgon också, när jag tänker efter......
Nu på lunchen kommer chefen för muséet hit för att låna morfarsslöjd till deras utställning. Har ställt upp ett urval inne i konferensrummet, vi får se vad hon anser sig ha plats med.
Har dessutom gjort iordning ett barnbarns-brev igen, som ska skickas till huvudstaden. Var väldigt noga med adresseringen denna gång (också), skrev utförliga, ("övertydliga") instruktioner till posten med anledning av deras debacle senast.
Nu har morfars mästerverk "åkt på semester" till Tibro Museum för två månader. Tänk den som hade haft så mycket ledighet ("in real life") att förfoga över......
"But a girl can dream, can't she?" 
riktiga världen är det väl bara att peppa sig själv med: Hur kul det ska bli med en tvättmaskins-date när man kommer hem och sen börja plocka äpplen för att göra mos av.
Inte ens pensionärer anser sig ha obegränsade tidsresurser (om man frågar dom), att disponera.
Maken åkte på fotboll då jag kom hem, så det blir spisen, tvättmaskinen och jag ikväll.
Lite Idol på teve hinns nog också med, samt leta hus i England.......och Lottodragning, inte att förglömma.
 
Allt detta "fick åka på utflykt".......
 
....vilket jag hoppas detta brev slipper. Raka vägen till adressaterna förutsätter jag.
 
Fina ekollon växer det i anslutning till postlådorna.......
 
....en riktig "djungel" är det av alla möjliga träd.
 
Det kom ett brev från Norge, med specialbeställning till storebröderna. De får följa med morfar upp i bilen till helgen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0