Men vad hände och hur hamnade vi här?

Ja inte fanns det mycket att skriva om mot slutet av veckan, men nu tror jag att det kan bli lite mer ett tag framöver.
"Helt plötslig" befinner jag mig i Spanien igen, tillsammans med bonusdottern den här gången.
Vi åkte igår och lämnade våra respektive hemma att sköta husen, så de är i tip-top kondition när vi återvänder.
Av en alldelese speciell anledning har jag inte nämnt något om denna planerade resa/semester förut. Då vi hade för avsikt att överraska ett födelsedags-"barn" härnere på söndagskvällen.
Egentligen var det väl aningens för varmt härnere fortfarande för min del, men vi har iallafall idag "genomlidit" "Citruslundens" marknad i vårt anletes svett (iallafall min). Inte så fräscht, men en del fynd gjorde vi allt.
Till lunch valde vi lite olika: Jag tog en tostada med tomat och olivolja på, medan bonusdottern körde sangria smockfull med fruktsallad. Tror faktiskt att vi båda var väldigt nöjda med respektive val.
Väl hemma i en mycket bra lägenhet, blev det fika på balkongen. Nu laddar vi för kvällen: jag ljuger i skuggan på balkongen, medan bonusdottern solar vid poolen (som hon för övrigt invigde med några längder i morse).
Igår kväll blev vi mottagna vid porten av vårt hyresvärdspar, som hjälpte till att bära in alla väskor. De hade till och med försett kylen med lite frukostmat till oss. Väldigt trevliga och omtänksamma, bara att höra av sig om det är något, för de bor i en lägenhet alldeles i närheten. Nu har vi varit och firat en jubilar to be (på tisdag) med en alldeles utsökt måltid hos "Lille svensken", en restaurang  i omgivningarna.
Därefter blev det trubadur-underhållning hemma hos henne, som efterfest. Nu är det kaffe på balkongen här hemma, innan denna dag också strax är till ända.
Imorron blir det nog shopping på La Zenia och fika vid havet........
 
Ska hon palla flygresan?.......med lite vin som "medicin" funkar det nog.
 
Snart så.....ska vi gå ombord.......
 
Ja då får man stå ut med den här utsikten till frukost ett tag då....
 
Kön från marknaden.....
 
...där vi åt lunch (hmmmm.....) och efter det köpte med oss lite av bakverken som syns i bakgrunden hem till kaffet.
 
Sen var det kalas.......
 
.....här min portion sjötunga.
 
Medan någon annan fortsatte lunchtradiotionen, nu med tillägg av en portion biff......
 
......men till efterrätt, något helt annat!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0