Tisdagen den trettonde......

.....läste jag alldeles nyss på Facebook, är den spanska motsvarigheten till vårt fredagen den trettonde.
Det var ett inlägg i "alla kan spanska", en grupp som min spanskalärare på Högskolan har startat. Och det var skrivet på spanska.....som jag fattade, bara en sån sak. En bra start på en "olycksdag" att boosta sina språkkunskaper  lite (hahahaa).
Vädret är fortfarande helt ok, med sol utanför kontorsfönstret. Enda nackdelen är väl att man får vara betraktare, inte deltagare i "utelivet". Ja än är det ju ljust i alla fall då man kommer hem, så lite kan man fortfarande få med av det fina september-vädret.
Nu blir det norsk fisksoppa till lunch, hoppas Findus har lyckats med receptet.
Den var helt ok, om än ingen himmelsk upplevelse. 
Inga inköp av fynd blev det på second hand idag, men väl hemkommen var jag tvungen att ta en tur upp på vinden. Jag kände redan igår att där har vi nog fynd att hitta......
Och mycket riktigt, tre stycken hade gått i fällorna och luktade inte direkt rosenvatten. Nu är frågan om de gick i fällorna innan de insåg att det luktade mynta....eller om det absolut ingen betydelse har, för att skrämma iväg de små liven nån annanstans.
Parfym och vädring blir det resten av kvällen, för att bli av med den mycket oönskade odören. 
Inga kokar pastaskruvar på spisen, till en portion tomatsås som hon hittade i frysen. Vegetarisk lunch imorron alltså.
 
Imorse var det invasion av kanadagäss på sjön, här är "huvudklungan".
 
Då inga fler dagsfärska foton finns, bjuder jag på en vacker ek från Kinnekulle (fotot taget förra hösten).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0