Ångrade mig........

.....då jag kom fram till Blåbärsgården.
Frågade maken i morse, men han var inte så sugen på att plocka blåbär, då ringde jag en kompis men hon var på Gotland, så då beslutade jag att åka själv.
Åkte några småvägar, inte fullt ut som jag bestämt från början, men kom fram utan större problem iallafall. Möttes där av en "invaderad" gård med bilar överallt. Orka......tänkte jag då, vände och drog till "Hackspetten" för att kolla hantverk istället, samt fråga om den där spegeln......
"Ödsligt va'?" hade de kallat den, då för 15-20 år sedan minst. Det var en bildhuggen ram som såg ut som en stenvägg, från ett gammalt slott och där satt en ödla och speglade sig. De hade bara gjort en och den köptes av en herrgård inte så långt härifrån. Undrar om den finns kvar där.
Köpte några smågrejer och fortsatte sen mot Hjo. Netto, Hem&Hobby och loppisen i rondellen fick besök, men handlade inte så mycket,(på loppisen ingenting).
Tog en avstickare till Spännefalla gårdsbutik på hemvägen och handlade två köttbitar, samt vildsvinskorv (salami-style) 
Köpte en hamburgare i Tibro och anlände hem strax innan Fagersanna-matchen började som maken redan åkt till. Fick förklara vägen för en bil (bortasupportrar) som åkt vilse och frågade var fotbollsplanen låg.
Nu blir det riktig fotboll (hoppas jag) Liverpools första hemmamatch för säsongen startar om tio minuter.
Senare ikväll blir det fiskmiddag.
 
"Fusk-mackor" där både svamp och brödkaka är köpta, men smakade bra ändå. Tomaten dock, från egen odling.
 
Lördags-frukosten är serverad.......
 
Hackspettens hantverkshus.......
 
......med lite av varje.....
 
....att inhandla om andan faller på. Vilket den gjorde, men andra saker än dessa följde med hem idag.
 
Utanför fanns det nyfikna kor.......
 
Påväg mot Korsberga och Hjo......
 
Här åkte jag in......
 
Där till vänster ligger gårdsbutiken.......
 
......med en välfylld chark-disk.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0