Dags att ta fram mutorna igen......

......för nu är det back to tråkjobb, som gäller. Rätta register tar aldrig slut.... 
Men jag har faktiskt kunnat hålla mig ifrån godiset, i alla fall fram till lunch. Nu är de hemmagjorda hamburgarna slut, med viss hjälp av kontorshunden.
Ena kollegan åt samtidigt och han körde gourmet-variant (pan-pizza) idag. Chefen däremot har en viss förmåga att närapå glömma av att äta.
Då jag åkte i morse var maken för en gångs skull ur sängen och hämtade sig frukost, men återvände. Kanske att det blev "återfall" i sömn efter mackor med kryddost och kaffe. Eller också fick han nå't gjort......
Efter en relativt lugn dag, blev det ändå drygt en kvart övertid, då chaufförerna "dräller in" med frågor och nye kollegan behöver stöd i sin läroprocess med datasystemet. Den här dataexperten (hahahaaha) får då rycka in och förklara.....
Inga problem, gör jag gärna för i sista ändan har jag ju en väldig nytta av detta också. Han har min sympati, kommer ihåg min egen trevande start för över två år sedan och det har bara blivit mer att hålla ordning på sen dess. 
Godispåsen har stått orörd hela dagen dessutom, bara så ni vet......
Åkte vägen över Netto för en del kompletteringar på matfronten och då jag kom hem hade precis en av kompisarna varit här och trodde jag var hemma (eftersom "stora" bilen stod på gården). Men hon skickade ett sms och vi bestämde hon skulle återvända omgående.
Jag gjorde en smoothie på frukt och turkisk youghurt, som vi avnjöt ute på en något kylig veranda. Solen kände sig inte bjuden av någon anledning tydligen, men det blev en avslappnande stund iallafall.
Inga fick bråttom att fixa klart spagetti till imorgon och steka en korv. Sen skivade jag nyinköpt saltgurka till en smörgås, innan fåtölj-landningen.
Imorron är det fredag............ 
 
Om man tittar in hos "Blommans", kan man gå därifrån med en del gott........
 
Veranda-smoothie......
 
Så startar kanot-träningen......
 
Kvällsmat........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0