Heldagsdejt........

.......med tvättmaskinen blir det nog idag. Visserligen inleddes den inte förrän klockan tio, men det är fortfarande kö i tvättkorgarna. 
Maken drog iväg inatt och jag hoppas att de hann i tid till sonens flyg. Var uppe och tjatade på honom att ge sig iväg så det fanns marginaler. Jag är aningen nojig med sådant då det gäller den typen av resor, medan han har en (i mitt tycke) alldeles för "laid back" attityd. Har dock inte hört något, så det gick nog bra och han sover säkert igen nu uppe i Stockholm.
Inga drog igång matlagning, innan hon satte frukost på bordet. En kalkonstek och en currygryta-kalkon finns nu i kylen och vädring pågår i sovrum. Detta innan nybäddning och rensning av all spindelväv och frön som blåst in genom det öppna fönstret.
Tvätten från i förrgår fick somna i garderob och lådor redan igår, medan tvätten från igår nu väntar otåligt på samma ynnest.
Snabbrensning av grönsakslandet, har givit ordentlig plats till den megaplanta pumpa, som växt sig stark i skydd av bönor och sallad. Den blommar nu med sina vackra stora gula färgklickar, i det gröna bladverket. Halva grönsakslandet är "ockuperat".
"Takgrabbarna" hade glömt kvar en väl använd såg mitt på vår soptunna, upptäckte jag då soppåse behövde slängas.....igen.
Uppehållsväder och 17 grader, men mulet inbjuder inte till något särskilt utan jag fortsätter väl med "domestic chores" i väntan på att nån bättre idé dyker upp.......
Kollade Liverpool mot Watford på bortaplan. Inte helt nöjd med resultatet (3-3) eller kvalitén på fotbollen. Det är nog inte Liverpool heller. Men det kunde ha slutat ännu värre så........och säsongen är lång.
Inne på tredje tvättmaskinsladdningen nu och minst två till står i kö........skönt man inte behöver skrubba förhand med tvättbräda som förr (hahahaaha).
 
Helt ok fåtölj-utsikt igår kväll, men kommer troligen inte att gå i repris idag......
 
Slutligen serverade så Inga lite frukost.....
 
Vår alldeles "egen" myrstack vid stubben i slänten, där den andra stortallen stod förut. De vill inte flytta....
 
Björnbär på gång......
 
....så även lingon.
 
Pumpablommor i grönsakslandet.......
 
.....här en extra stor i närbild.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0