Mera tak........

.....att justera/reparera är det hemmavid idag. Vi får hoppas att de gör ett bra jobb och att maken håller ordning på dom. Sen är det ju att föredra om regnet uteblir helt i en sån här situation.....
För egen del påbörjar jag torsdag på arbetet med assistentkollegan på plats för innetjänst (delvis) för första gången sen han började i juni. Det finns mycket han ska lära sig och telefonen avbryter det ena försöket efter det andra, att få struktur på hur vi hanterar och ändrar i registret. Men lite kanske fastnar i alla fall (han är avsevärt yngre än läro-tanten i alla fall) och skam den som ger sig..... 
Solen har kommit på visit, men gott om moln finns det också, i varierande gråskala.
Ett och annat "åskmoln" ringer dessutom och förgyller dagen. Som den villaägare vars bekanta blockerade deras soptunna tömningsdagen med en parkerad bil (vilket sopbilen rapporterat) och tyckte vi kunde komma nu istället, utan att det kostade något.......
Regeln är: Soptunnan blockerad/ej framställd, tömning först nästa gång vi kommer eller betala för en extra framkörning. Dålig service och otrevligt bemötande tyckte både husägare och blockerande bekant. Det skulle man inte behöva betala för, vi kunde åka gratis........
Om vi felat åker vi gratis, annars inte, svarade jag bara och det passade INTE......... ja vi/jag kan vara väldigt otrevliga ibland............
Sen undrar jag bara när det ska finnas mer än en halvtimmas ostörd tid att lära nye kollegan "the basics" på kundtjänst. Hela tiden "brandkårsgrejer" som kommer emellan, nu kommer hela dagen imorgon också att "gå till spillo" ute i fält, för hans del.
Hemma tuffar takbygget på i solskenet (än så länge) och vi har blivit av med gammal ful plåt-skorsten ej i bruk sen jag vet inte när. Maken har tagit sig an innestädning och leksaks"deportering" tillbaka till gästhuset.
Nu återstår.......vad ska vi äta till middag imorron??
Jag vet inte! kommer svaret att bli, (om jag får något svar alls) då frågan ställs till maken........
 
Blev lite soppa och vitlöksbröd över till kvällsmat igår.......
 
Ingen ful plåt-skorsten med avflagad färg nu längre.....
 
Här ligger andra plåtdetaljer och väntar på att få komma tillbaka på taket. Sen har maken gjort slut på all inköpt jord nu igen........gick åt att fylla ut efter borttagna plattorna.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0