Nu kör det ihop sig.......

.....lite, då jag har en snabbtid hos fotvården också på lunchen. Men ska nog hinna både den och att göra mig populär på banken, samt äta soppa, innan jag åter tar mig an sophämtningen fram till hemgång och besök på second hand.
Innan dess var det besök på kontoret av en chaufför som jag bara pratat med i telefon i stort sett varenda dag sen  början av sommaren. Nu har båda ett ansikte på vem det är vi pratar med fortsättningsvis, alltid trevligt.
Inte gick det att fixa till på ett enkelt sätt, mitt ärende på banken. (Men vem hade egentligen trott det, om man tänker efter). Blir att invänta början av september för avslut av fastplaceringen först och sen börja om från början om summan ska ändras. Gick inte att lägga automatisk order till nästa vecka......
Positivt är väl ändå att jag nog kan ordna det själv via internet då, utan att behöva prata med någon och sitta i telefonkö.
Findus soppa (broccoli & ost) var helt ok, men kontorshunden tittade konstigt på mig då det inte fanns något kvar att slicka ur (men hon försökte).
Man vet aldrig vad som väntar då man "lyfter luren". Först var det en som laddat ordentligt och gick redan på högvarv, innan jag fått adressen som blivit missad. Men bilen var precis i närheten så det tog inte ens tio minuter innan det var tillrättat. Betvivlar dock att vederbörande var nöjd.......
Sen ringde en som inte fått tömt på fem veckor, (åtgärdades i fredags) men hen var inte nöjd ändå. Men betalar man bara för var fjärde vecka och inte använder sin bruna tunna (fast man har en), kommer vi inte oftare, förklarade jag då.
"Vi har vildsvin och det går ju inte att prata med ett "döhuve' det förstår jag nu" blev svaret. Varpå jag höll med och avslutade samtalet.
På second hand blev det bara två blomfat idag för en femma.
Maken hade varit på pensionärsträff med gamla postkollegor, de åt lunch (som vanligt) på Stampens Kvarn i Hjo.
Nu blir det strax räkmackor, för Inga är (trots allt) på bra humör idag. Kanske kan vi äta dessa på altanen till och med.
 
Slits inte så hårt, ser Ni alla spindelnät........
 
Räkmackorna med ägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0