På't igen.......(och drama).

.....en hel veckas arbete ligger framför mig/oss och givetvis skiner solen inbjudande där utanför kontorsfönstret.
Dramatiskt värre startade morgonen utanför nämnda fönster, då det började ryka och bolma på andra sidan Fågelviksleden. Det brukar ryka lite då och då därifrån men nu var det mer än vanligt så jag tog kort på det.
Strax kom även brandkåren och det visade sig vara en parkerad pick-up som börjat brinna. Detta kunde man läsa på nät-SLA, ganska omgående. Bara lite rökskador på bilar intill, men annars ingen skadad och tämligen fort släckt.
Strax ska jag stoppa i mig lite mat och sen åka ner för provtagning inför knä-tiden på ortopeden om drygt en vecka.
Maken är fortsatt på utflykt (i norra Uppland idag) men har aviserat att han återvänder till "basen" framåt kvällningen.
Nu är jag "nystucken" och hann även med att reklamera de extranycklar jag lät göra för ett halvår sen, som inte gått att använda. (Hur vi än har lirkat och försökt.) Då återstår alltså att ställa det nya paret på prov, vid hemkomst.
Men först några få timmar kvar av jobb-måndagen.......
Som mestadels ägnades åt "registervård" (dvs. ändra/justera felaktiga/ofullstäniga adresser) då telefonen varit märkligt tyst idag. Nu har ju även den nya kollegan haft kontorstjänst idag och jag har släppt några samtal till honom emellanåt.
"Learning by doing" heter väl den typen av pedagogik.......
Han provar, frågar ibland men då vi går igenom tillsammans har han gjort det mesta rätt redan. Det svåraste är att komma ihåg alla registreringspunkterna och sen vilka som ska informeras i varje enskilt fall.
Åkte och handlade lite färskvaror på hemvägen och en sallad, som jag varit sugen på sen i fredags.  Förutom färskvaror, så hade affären en hög med garn, både billigt och i fina färger. Som nästan alltid får jag då en "vision" och kan sällan gå förbi utan att det slinker med lite, till något nytt projekt....så också idag.
Men 6 kronor nystanet, är ju ingenting! så kostade inte ens en femtiolapp extra........
Nu är jag dessutom proppmätt, efter att bara ha ätit ena halvan av salladen. Resten kan maken ta till "nattamat" när han dyker upp.
Nyckelkopiorna funkar båda två, om än lite motvilligt och lirka får man fortsatt göra. Men den här gången går det att rubba nycklarna i låskolven.........
 
Söndagskväll......ingen dramatik, bara lugnt och rofyllt.
 
Det kommer mer rök än vanligt och från "fel" del av byggnaden, än vad det brukar......
 
Det tilltar och dramatiken ökar.......
 
...tills brandbilarna kom och då tog det snabbt slut alltihop.
 
Kan ni se projektet som jag ser? Väldigt uppenbart......återkommer senare då det är klart.
 
Hälften är kvar, så maken blir säkert mätt han också........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0