Söndags-agenda........

........fick bli sovmorgon för min del, medan maken var och jobbade åt Fagersanna IF som var värdar för en-milavandringen. Vädret visade sig välja att vara vått, så det kom inte så många vandrare.
Lagom då han kom tillbaka hem strax före tio klev jag permanent ur sängen och startade frukost. Även han blev inbjuden att delta och trots att det vart tredje frukosten för hans del tackade han ja och åt upp vad som serverades.
Själv satt jag sen en stund och tänkte.......men så tog jag ett beslut och städade (nästan) hela huset.
Först en runda med dammsugaren, men för rättvisans skull fick även moppen vara med lite senare.
Ett ganska svettigt göromål, så även jag fick en rengöring när det var klart.
Tvättmaskinen är på hugget och ville ta sig an ett par vändor även idag, så varför inte passa på.
Inga fick fixa middag, medan jag agerade arbetsledare. Idag blev det "barnmat" stekt rödspätta som sedan fick koka i gräddmjölk, serverat med potatis. Varje gång mor och far åt strömming, fick jag och min syster "skädda" tillagad precis så, istället.
Nu är det bara en timma kvar innan min match börjar (maken avstod från att åka och titta på sin). Funderar lite löst på att göra nån "hälsodrink" innan dess.
Färdigfunderat och det blev drink på rester. Vattenmelon, annanas, lite glass och grädde. Smakade inte så mycket, men då var den ju inte äcklig iallafall......
Det blev ett högre "kacklande" på fåglarna i närområdet, så jag tittade ut. Såg en rovfågel av okänt märke segla över sjön. Det var inte första gången. Den har väl kommit på att det finns gott om "mat" i våra trakter, att återvända med till skogen på andra sidan sjön.
Ja för vi har alldeles för mycket fåglar runtom här: skränande måsar(försommar/sommar) änder, kajor, kråkor, kanadagäss, skator och svalor, samt alla andra småfåglar därtill.
Nu kaffe på "glass-drinken" (har lite kvar......sparar) och match mot Arsenal.
Sen bara att invänta den efterlängtade måndagen ..........(not!)
 
Dagens variant strax före elva........
 
"Barnmaten"......fattas bara potatisen.
 
Kaprifolen (det som blev kvar efter sekatörens framfart igår) letar sig ånyo mot grannens förråd.
 
Militärhelikopter över sjön.
 
"Rest-drinken" serverad......
 
Fortfarande en ansenlig mängd båtar i farten på sjön, här en som återvänder till hamnen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillemmish - mode - inspo - mamma

åh va gott med vattenmelon =)

ha en underbar söndag
kram

2017-08-27 @ 17:08:19
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0