Utflykt till Blåbärsgården......

.......för att både plocka och smaka på jätteblåbären fick vi ställa in, då dottern kollat deras hemsidas uppdatering att det fanns väldigt begränsad tillgång idag.  Ingen idé att åka fyra mil utan att få med något hem.
Istället efter frukost (runt niotiden) åkte mor och far på en cykelrunda som tränings"date", stora grabbarna förlorade sig i datans internet-värld, morfar och småbarnen drog till lekplatsen och jag (tillsammans med parhästen Inga) förberedde lunch (korvgryta) samt lagade X antal jeansfickor från huvudstaden, som sett bättre dagar. 
Hade lite egentid i form av en välbehövlig dusch, innan vi satte oss till bords, då alla kommit tillbaka från sina respektive "världar".
Sen blev det bråttom, för alla (utom lillebror, mormor och morfar) skulle på bio i Skövde och då fick ånyo morfar umgås med lillebror, nu på tu man hand eftersom det behövde handlas inför planerad grillning ikväll.
Mormor drog iväg till Mölltorp och återkom med två fulla kassar.
Hann knappt bära in dessa förrän morfar tycvkte det var dags att även jag skulle få "egentid" med minstingen.
Nu fanns det en alldeles speciell anledning till detta.......
Nej tack sa jag, det får du fixa själv,  men tänkte sen på en liknande situation uppe i huvudstaden, där jag ändå var tvungen att rycka ut och rädda till sist.......
Vi hjälps åt sa jag då slutligen och vi försåg lillebror med en "klämmis-gröt" som inte var riktigt slut, hittad i kylen.
Samtidigt som vi tog oss an "renovering av nummer två" samt förpassade "presenten" i expressfart ut till soptunnan, för den luktade inte rosenvatten.
Nu sover han igen, (för andra gången) i den nygamla sulkyn, framför teven till VM-maraton. 
Strax är väl resten av klanen åter och då blir det mer kökstjänst..........
.....och nu börjar minsten vakna till också.
 
Den här fulingen hittades igår på Fagersanna-loppisen av mor och son.......
 
Två är förlorade i filmens värld liggande i sängen...... medan lillebror testar saker där nedanför.
 
Mormorsbiffar serverades till kvällsmat igår.
 
Frukost.........
 
Jag ska skala mitt ägg själv! och så blev det, alldeles själv till sista skalbiten.
 
Ojdå, slocknade visst igen, när morfar gungade sulkyn.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0