Befarad snö......

Efter att ha varit ute och sopat av bilen sent igår kväll, fanns det en risk att det skulle hinna bli mer under natten. Men hade tur, för den gång jag sopade upp fram till bilen var kvar även på morgonen.
Inte för att det kom mer än en centimeter eller två, men bara tanken på att det kunde blivit drivor, föranledde ett smygande obehag.
Det är ju även aviserat att det ska snöa imorgon...... så går inte att ropa hej än.
Maken ska då förflytta sig med tåg till huvudstaden, vilket kan föranleda vissa förseningar som bekant. Vi får väl se hur det går och apropå det, nu har det börjat snöa igen......rikligt.
Ska stanna till och skicka julkorten och det sista paketet på vägen hem idag, samt handla några matvaror och givetvis en fräsch tevetidning.
Men först gäller att sopa fram bilen......
Nu är jag hemma och "tack vare" att det är mörkt ute slipper jag se om det fortsätter snöa. Nu var det nog aningens mindre snö hemmavid, alltid något. Bara att hålla tummarna nu då inför morgondagen och landa i fåtöljen med en kaffe.......
 
Matlåda och makens portion för måndagen.....
 
Utsikt från ett kontor: Visst f....n är det vackert, men jag tycker iallafall inte om det!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0