Laddning nummer två......

.....av julköttbullarna väntar på att bli tillverkad, då jag kommer hem. Allting finns på plats sen igår, men orkade inte rulla mer än hälften, så på't igen om en stund.
Förhoppningsvis har jag en del fredagsenergi att ta till då arbetsveckan nu alldeles strax är slut.
Sen går vi in i julveckan redan på måndag, huvaligen vart tar all tid vägen.
Kanske, kanske finns det även tids- och ork-utrymme för en plåt småkakor också.....
Blir nog en portion thai-mat med hem, (kyckling, champinjoner & bambuskott) då räcker det även till lunch imorron.
Så himla smart jag är......... 
Kilade in hos bagar'n och köpte en adventsla och två småkakor, medan jag väntade på att take-away skulle bli klart.
Ätit hälften (enligt plan) fixat resterande köttbullar och nu även korintkakor, allt enligt uppgjort schema. Så nu har jag kvalificerat mig för fåtöljhäng, med bl.a. VM-handboll på tablån......och naturligtvis kaffe i muggen!
Änna trötter, men sovmorron hägrar för morgondagen.
Undrar om Inga serverar frukost på sängen........
 
Tomte utanför Bagarn's och tidningen.....
 
Pepparkakshus i fönstret, modell "mindre" hahahaa....
 
Lagom med energi.......
 
....innan rullandet......
 
...och rullandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0