Semesterdag......

.....med en inte alls välkommen överraskning. Det snöade hela förmiddagen, men nu är det mörkt igen och jag behöver inte se det. Nu kom det inga mängder, men det skulle ju inte komma något alls....
Men efter en hyfsat tidig frukost (runt tio) förtsatte jag med att göra klart resten av julpaketen som ska inom Europa.
Nu är det bara en sak som fattas i, innan även det som ska skickas i Sverige är klart.
Lite fler tomtar har lämnat garderoben och fördelat sig i huset.
Lax till middag, stickning i fåtöljen och en inspelad film är sedd. Nu pyttipanna till kväll och även i matlådan för morgondagen, trodde jag......
Hörde inte äggaklockan, så pyttipannan var i mörkbrun skorp-stadie färdig för soppåsen direkt. Får bli en fyrkantig låda imorron alltså, för chansar inte en gång till. 
Maken har lyckats få ryggskott "light", men säger att det är hanterbart.
Nu återstår lottodragningen och en tur till postlådan, innan kvällen ägnas åt bönder och Liverpools match i Champions League.
Därefter återstår sängen och "six o'clock-alarm" imorron bitti för ytterligare en dag på jobbet.
Förhoppningsvis har snön regnat bort tills dess, för regnar som bäst just nu.......
 
Inte vad jag önskat mig.......
 
Skänken är nu julklar......
 
Snart får även denna låda resa....
 
Lax-middag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0