Sen frukost......

.....blev det idag, då telefonen inte ville sluta ringa så jag hann hämta min frukostmacka. Man kan med fog säga att det blev närapå elva-fika istället.
Dock kändes det bra att kollegorna (som jag förutspådde en än senare kväll än onsdagen), var klara redan 20.00 och hyser gott hopp inför dagens uppgift också.
En och annan miss som kollega i företagsbussen får åtgärda, är (under omständigheterna) förlåtligt och allt annat  på hög för åtgärd, fixar han helt säkert också.
Kan kännas rätt skönt för alla att ta helg om "vi är ikapp".......
Maken ska ägna helgen åt Futsal, då Fagersannas årliga "Möbel-cupen" går av stapeln. Själv får jag se hur orken är efter eftermiddagspasset här på jobbet. Finns den kan det bli en snabbis till Skövde för några ärenden.
Är bara några enstaka kompletteringar kvar av årets julklappsinköp.
Sen kan jag ägna mig åt att "häva fram" alla dekorationer och byta gardiner i omgångar, kommande veckor.
Icke att förglömma baket, samt köttbullarna.... som går att fixa i förväg.
Efter en kortare inköpsresa till Skövde, rehabiliterar jag mig nu i fåtöljen....rätt mör. Ja tant orkar inte så mycket, allrahelst inte med en full arbetsvecka i ryggen.
Nu snart Idol............
 
Välkommen hem....nu är det helg!
 
Fredagsmys för en.......
 
....och efterrätt som nog räcker minst en vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0