Vackert vinterväder.......

......verkar det bli idag. Sol på gång och någon minusgrad, men som Ni vet föredrar jag ändå annat väder.
Men sol och uppehållsväder är i alla fall bättre än snöstorm, så bara att hänga med.....
Ikväll kommer maken hem utvilad efter en vecka i storsta'n. Det får vi väl hoppas för hans del, då det finns en del att ta hand om före julfirandet härhemma...........även för honom.
Också denna dagen har gått i "detektivarbetets tecken" och vare sig det roar mig eller inte, finns det i stort sett obegränsade mängder kvar i registret att "spåra".
Har man bara tid och tålamod är det ungefär som att sitta letandes efter en pusselbit till 1000-bitars-varianten och plötsligt hittar man en som passar, så en till och en till......
Dock blir det en del avbrott (ganska många faktiskt) och just nu intresserar soptömnings-schemat inför helgerna.
Att vi annonserade i SLA på samtliga lokalsidor i fredags, samt har samma upplagt på vår hemsida har dessa lyckats missa. Vanligaste anledningen till ovetskapen anges som antingen: "Jag har inte tidningen" eller "jag har ingen dator". Nåväl om de då ringer och frågar får de iallafall veta........
Väntar bara nu på första samtalet: "Som inte kan ha sin tunna framställd längre än den vanliga tömningsdagen och knappt det". Jodå de finns och även kategorin som vill kunna ställa klockan efter denna varannan-veckas-händelse och bocka av.
Man blir aldrig ens förvånad längre, men tänker rätt ofta ömsom: Hur svårt kan det va'?....... och "Get a life...." 
Var och "för-handlade" en stor kasse inför helgen. Får väl fortsätta så även imorron, tänker jag för mycket som ska hem, innan invasionen.
Men nu får Inga fixa lite makaroner & köttfärssås till lådan imorron, för jag är trötter......
 
Det kom ett litet paket från Holland....fullmatat med godsaker och lite annat, thank You!
 
....och ett julkort från Spanien....Tack för den sydliga hälningen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0