Frukost och födelsedag.

Idag hade "poletten trillat ner" hos maken och han presenterade frukost på sängen till mig. Redan runt nio vart den intagen idag. Men följden av detta blev att jag låg kvar där och glodde på en film jag sett förut.
Nu har jag dock kunnat slita mig och får börja fundera på att middagen blir klar. Vi behöver "grunda" i tid innan det är dags att ta sig till syster i Hjo för kalas.
Hon har redan frågat flera gånger "vad hon får" och nu har dagen kommit då hon äntligen får veta detta.
Maken har satt på en tvättmaskin, för han ska återigen på "utflykt", medan den andra personen i hushållet får hålla tillgodo med starten av en ny arbetsvecka imorron.
Själv har jag hunnit slå en spik i väggen och återigen satt upp en dekoration (på annan plats) som legat till sig ett tag. En pelikan inköpt på Santorini.....
Den största bedriften i sammanhanget, var väl att hitta en tom plats.
Apropå ingenting egentligen: Vad håller han på med, däröver? Jag tyckte redan innan valet att han verkade labil och småfarlig. Men nu vet jag inte längre.....småfarlig är väl bara förnamnet. Han ljuger ju "fortare än en häst travar", tror på det själv och hittar på en massa "nyheter". Precis det han anklagar alla andra för......
Ja det gamla ordspråket "På sig själv känner man andra"....är väldigt relevant, iallafall i hans värld verkar det som. Mycket skrämmande känns det......
Men nu är det dags att åka på kalas.......
 
 
Gårdagens form på mina påskliljor, idag slokade de en aning trots vatten.
 
Makens möda från igår.....
 
Min kvällsmat igår......tostada med riven tomat, salt, peppar och olivolja.
 
Frukost på sängen.
 
"Pelikan-fallet"........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0