Inte mycket går som man vill ......

Vi kan börja med Liverpools match, den vill nog hela laget glömma, fortast möjligt. Stryk på bortaplan mot ett bottenlag.
Lotto gav inte nånting heller, men det verkade grönt ljus för födelsedagsplanerna....
Melodifestivalen sen och vad har hänt där? De två-tre bidrag som var nå't att ha, gick vidare allihop!
Tyckte faktiskt att "Wild child" var melodisk och mer än hyfsad.
Tittade därefter på den nya engelska serien och (för andra gången) på filmen om Monica Zetterlund. Sen sov jag gott en bra bit in på förmiddagen.
Gemensam(!) frukost med maken vid köksbordet följde och därefter en promenad för min del, ner till loppisen.
Där fanns det flera att prata med, bland annat kompisen med "klan" och några fynd fanns med hem i en påse.
Till middag blev det foliebakad torskrygg  och hemlagad blåbärsglass som efterrätt till kaffet.
Sen har jag stickat, till filmen "En man som heter Ove" och den får klart godkänt.
Men därefter kom maken med "grus i maskineriet" inför födelsedagen. Det sket sig, på ren svenska. Ingen hemma i Stockholm (nytt besked), men vi har både hotell och tågbiljett bokade och betalda, så då får han och jag göra det bästa av situationen......
Kollar nu på Zlatan med lagkamrater och de tuffar på mot Liecester, 2-0 i halvtid det ena gjort av honom själv alldeles nyss.
Annars är det väl bara en vecka med visst kaos igen, att se fram emot på jobbet..........
 
Äggmacka och blodgrape till kaffet, samt avocado.......
 
Kul dekorationer vid fiket på Fagersannaloppisen......
 
.....men det blev bara en kasse grejer idag, ingen fika.
 
 
Glassmaskin i arbete.....
 
Jag hade både potatismos och musselstuvning kvar att komplettera min torsk med.....
 
Efterrätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0