Måndag är alltid måndag......

.....både i mängd arbete och mest antal dagar kvar till nästa "andningshål".
Det är precis som om folk har "laddat" över helgen och nu tar tag i det där telefonsamtalet man skulle ringa.....
Trenden är i alla fall sådan att det är en avsevärd mer mängd samtal och arbetsuppgifter att ta sig an i vecko-starterna.
Kan ju hoppas att det fortsätter i samma spår och lugnar ner sig ju längre in i den nya veckan vi kommer.
Igår eftermiddag "packade internetuppkopplingen ihop" i Fagersanna med omnejd och återkom inte förrän till midnatt. 
Det har maken informerat om, eftersom jag fick uppsöka sängen innan denna tidpunkt och i morse var inte läge att kolla. Fullt upp med att ta sig ur bingen, till jobbet och där påbörja veckans arbete.
Dock hann jag trycka på knappen för publicering av gårdagens ljug, innan "nedringningarna" startade.
Nu är det lunch och en shoppingtur har jag lovat kylskåpet, för där börjar det eka lite tomt.....
Och inte var det varmt i morse inte, som mest -7 grader på vägen till jobbet, men nu har solen kommit på besök. Vi får väl se om det blir en blixtvisit som varit vanligt de här senaste veckorna.
Har hört ryktas från väderprognosen att det är plusgrader på gång i alla fall, ser jag fram emot om man säger så. Kom hem och fyllde på kylen som lovat, satte mig och skulle avsluta dagens ljug. Då fungerade inte den trådlösa anslutningen till internet. Maken kunde inte fixa, jag kunde inte heller. Men blir man arg så kastar man sig på telefonen, det upplever ju jag 8 ntimmar varje dag, så på't bara.
Ringde Telia, tog mig igenom alla röststyrda val och fick (efter bara tio minuter!) prata med en riktig människa.
En som visste exakt vad han skulle göra och sa sen att han skulle fjärr-uppdatera vårt modem, så det kanske funkar bättre nån annan gång då strulet slår till.
Ja nu är det igång igen.......
Inga gjorde lite kombo av kålsoppa/kålpuddingsås som får bli lunch imorron. Men först ska jag på möte hos en av våra uppdragsgivare, samt ett ärende till företagets bank. Under tiden tar chefen hand om samtalen och vi får väl se hur mycket som blir över till mig att jobba ikapp, efter "nöjesturen".
Men dagen lär säkert gå ganska fort iallafall.
Nu stickfåtöljen nästa........
 
"Dagsfärsk" solnedgång vid halv sex......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0