Snöslask........

.....var det i morse, med ordentligt tilltagen modd på vägen till jobbet. Bara att ta det piano och nu har jag jobbat min förmiddag och anlänt till lunchtimman. Idag kunde jag hålla mig från arbete en stund längre än det tog att äta och då blev några av de stickade alsterna färdigmonterade.
Blåser gör det som bara attan, men all snömodd är borta och torrt på vägen, skönt.
På hemvägen kunde jag se att sjön hade "gått upp" ute på den stora delen. Vi har fortfarande is inne i vår vik, men den är hårt krackelerad och fortsätter det att blåsa som nu försvinner nog den isen också ganska fort.
Tjat(t)ade lite på maken och undrade hur barnen såg ut nu och då kom det några bilder.......
God-man-redovisningen (det dåliga samvetet i flera veckor) är nu klar "för avfärd" och det är en lättnad att kunna släppa för i år. Om nu inte myndigheten har något att klaga på, men det visar sig......
Mina tofflor (använda vinter som sommar) ville åka "vatten"-karusell sa dom, så då ordnade jag det.
Men ett stort bekymmer just nu är två! onda stela, något svullna knän. Än mindre rörlig än vanligt, vilket alltså visade sig vara möjligt. Diklofenak och Voltaren-salva litar jag nu till och ber en bön att de ska bli samarbetsvilliga till lördag och min tur till Stockholm med tåg för att möta maken och ta sällskap hem i bilen.
Ja för några barnbarn finns inte att träffa, vilket jag har berättat om förut.
Snacka om västgötaklimax......
Något ätbart kanske? Musslor, vad sägs om det?.......ja vi får se vad Inga svänger ihop. 
 
Storebror och lillebror poserar......
 
Mamma busar med deras syster, mellanbror var hos kompis....
 
Klart för avresa......
 
Klara projekt-delar så långt. Halskragar, tubsockar (extra långa) och fuskvantar. Första mössan på g.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0